joi, 28 iulie 2011

Cel mai bun tort de ciocolata



Later edit: patru ani (si poate 30 de torturi) mai tarziu .. still the best chocolate cake :) - cu mentiunea ca am injumatatit cantitatea de zahar si evident am mai scapat de ceva calorii per portie.


Cel putin asa mi s-a parut mie si tuturor celor care au mancat din el ..
Este absolut divin, atat de ciocolatos si atat de minunat incat nu am cuvinte potrivite sa il descriu. Caut acum motive sa mai sarbatoresc ceva. Sa mai fac unul. Sau poate doua :))




Aveam asadar un sarbatorit drag (cel mai drag) si dorinta de a-i pregati un tort special. Am frunzarit pe internet pana cand EL, TORTUL, mi s-a aratat. Se numea "ultimate chocolate cake" si ne-am intalnit pe BBC Good Food. Din prima clipa am stiut ca nu ma va dezamagi. Si am avut dreptate. Dar sa nu mai pierdem timpul - pentru ca as putea sa va vorbesc o ora despre cat de bun este :)

Ingrediente pentru blat:


  • 200 grame ciocolata amaruie de buna calitate cu peste 60% cacao (eu am folosit Heidi 75%)
  • 200 grame unt, taiat cubulete
  • 1 lingura cafea instant
  • 170 de grame faina
  •  1 varf de cutit de praf de copt
  • 1 lingurita rasa de bicarbonat de sodiu
  •  150 grame zahar Muscovado light (se gaseste la Carrefour)
  •  100 grame zahar pudra
  • 1 lingura de cacao
  • 3 oua medii
  • 75 ml sana (eu am folosit Danone)
  • ciocolata rasa (si/sau carlionti de ciocolata) pentru decorat
Ingrediente pentru crema ganache:
  • 200 grame ciocolata amaruie (tot din cea folosita mai sus)
  • 280 grame smantana pemtru frisca
  • 2 linguri zahar pudra

Pregatiti cuptorul la 140 grade C.
Ungeti cu unt o forma de tort cu diametrul de 20 cm.
Rupeti in bucati ciocolata intr-o craticioara cu fundul dublu. Adaugati peste ea untul taiat cubulete si cafeaua instant dizolvata in 125 ml apa rece. Incalziti pe foc mic pana se topeste compozitia si devine catifelata – nu tineti pe foc mai mult decat necesar. (daca nu aveti, craticioara pregatiti totul la la bain-marie)

Cat timp se topeste ciocolata amestecati faina, bicarbonatul de sodiu, praful de copt, cele doua tipuri de zahar si cacaoa intr-un vas larg. Amestecati cu mana ca sa puteti sfarma micile cocoloase care se formeaza.

Bateti ouale intr-un vas si adaugati sana peste ele.
Cand ciocolata s-a mai racorit turnati-o peste mixul de faina. Adaugati si ouale amestecate cu sana si amestecati usor pana se incorporeaza totul si aspectul devine lucios si neted.
Turnati amestecul in forma de copt si dati la cuptor pentru 1 ora si jumatate. Oricum dupa o ora si un pic eu am facut testul cu scobitoarea (daca infipta in blat iese inapoi curata, atunci este gata). Nu va ingrijorati ca suprafata blatului s-ar putea sa se crape putin.

Dupa ce scoateti din cuptor lasati sa se racoreasca inainte de a scoate blatul pe un gratar sa se raceasca de tot. Blatul se va lasa un pic, dar nu-i problema.Odata ce s-a racit, taiati blatul in trei pe orizontala. Aici – dupa cum vedeti in poza – eu a trebuit sa il tai in doua pentru ca am avut o forma de tort mai mare decat trebuia.


Pregatiti ganache-ul : rupeti ciocolata in bucatele mici, si puneti-o intr-un vas.
Intr-o craticioara incalziti pe foc mic frisca lichida cu zaharul pana aproape de fierbere.
Opriti focul si adaugati peste ea ciocolata. Amestecati pana se topeste ciocolata si crema capata un aspect catifelat.

Puneti blaturile unul peste altul cu o parte din crema ganache (nu foarte multa) intre ele. Cea mai mare parte a cremei o turnati deasupra tortului imbracand si mariginile acestuia cu ajutorul unei palete. Decorati cu ciocolata rasa sau fasii de ciocolata taiate cu peeler-ul de legume. Mie nu mi-au iesit din prima carliontii pentru ca am incercat sa fac asta cat ciocolata era rece. Dupa ce m-am enervat si am decorat cu ciocolata rasa am constatat ca operatiunea mergea mai bine cu ciocolata la temperatura camerei. Dar era tarziu si nu am mai facut decat o floare :( si am decorat cu afine si coacaze.


V-am spus cat de bun e tortul asta? Este absolut divin, atat de ciocolatos si atat de minunat incat nu am cuvinte potrivite sa il descriu. Caut acum motive sa mai sarbatoresc ceva. Sa mai fac unul. Sau poate doua J

12 comentarii:

  1. Doua! Nu de alta, dar vreau si eu cam jumatate.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun, mi-am rezervat juma` de tort! Me jubileaza!!

    RăspundețiȘtergere
  3. vaaaaaaaaaaai! straine, da' se poate?! mananci prajituri fara noi?! bineeeee!

    RăspundețiȘtergere
  4. Iar cealaltă jumătate o iau eu! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. @ zazuza: normal, ca tortul nu e verde :))
    @ adina: asta pentru ca n-am facut inca niste pasteis de nata sau de belem :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Hehe, sunt cu ochii pe tine! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Zazu, de ce crezi ca am cerut jumatate de tort? Pentru voi si pentru mine. ;)
    (Voi nici nu aveti idee cat de darnic si bun sunt!)

    RăspundețiȘtergere
  8. da, suntem profund impresionate. sau am fi - daca nu te-am cunoaste :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. Eh, una-i politica interna si alta cea externa...

    RăspundețiȘtergere
  10. please help... la 140grade in cuptor dupa jumatate de ora crusta era formata dar in interior era inca lichid... intr-o ora jumate ar fi fost ars... la ce temperatura ar trebui totusi sa il coc? :D TIA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :( ma tem ca raspunsul meu vine cam tarziu, dar nu stiu cat de mult pot sa te ajut, cand e vorba de coacerea in cuptor depinde mult de caracteristicile acestuia. In cazul meu, la cuptor (pe gaz, nu electric) formula asta a mers, blatul a fost un pic crocant la suprafata intr-adevar, dar cred ca si din cauza ca se caramelizeaza putin in timpul coptului .. sper totusi sa fi iesit in final, te rog mult scrie-mi si spune-mi!

      Ștergere