miercuri, 6 iulie 2011

Cheesecake cu fructe de padure


Bun cheesecake-ul cu fructe de padure. Racoros. Perfect pentru vara. Branza dulce si vanilata, fructe de padure parfumate, biscuiti un pic grunjosi ce iti amintesc de deserturile pentru copiii mici (mar ras - biscuite ras).

Eu care nu prea ma omoram dupa dulciuri, am acum cateva deserturi preferate:

Chocolat fondant
Tiramisu
Tarta cu mere

si cheesecake cu fructe de padure, aici de fata.

Le si asociez deja cu anotimpurile: Chocolat fondant si tarta cu mere - iarna/toamna si tiramisu si cheescake primavara/vara :)


Reteta de cheescake care m-a cucerit pe mine este cea luata de la Viorel Copolovici cu al sau pranz in caserola.

Si avem nevoie de:

Pentru blat:
  • 100 grame unt
  • 200 grame biscuiti
Pentru crema - primul strat:
  • cremă de brânză - 400 g (eu am pus 200 gr. mascarpone si 200 almette si a iesit foarte buna)
  • 2 ouă
  • 100 grame zahăr pudră
  • 1 fiola esenţă de vanilie
Pentru al doilea strat de crema:
  • 400 ml smântână
  • 50 g zahăr pudră
  • 1 fiola vanilie
Pentru topping:
  • 300 grame de fructe de padure congelate
  • 1 lingura zahar
  • 1 lingura unt
Se rad biscuitii sau se dau prin robot sau prin masina (eu am o masina speciala, veche de 100 de ani cred, care este the best tool ever pentru macinat nuca si biscuitii). Se topeste untul si se amesteca cu biscuitii. Amestecul astfel obtinut se pune in forma in care doriti sa coaceti prajitura si se intinde si preseaza uniform pe fundul acesteia. Acesta este blatul :)

Pentru primul strat de crema se amesteca (cu mixerul sau cu lingura) branza cu zaharul, ouale si vanilia astfel incat sa obtineti o textura cremoasa si fara cocoloase. Eu am amestecat branzele intre ele, apoi am pus zaharul si la sfarsit am adaugat ouale si vanilia, incorporandu-le usor in crema de branza. Peste blatul de biscuiti intindem uniform crema de branza si bagam la cuptor vasul pentru aproximativ 1/2 de ora sau mai bine zis pana ce branza se intareste - fara sa se coloreze! Se scoate apoi vasul din cuptor si se lasa sa se racoreasca.

Intre timp amestecam intr-un vas smantana cu zaharul si vanilia. Dupa ce prajitura s-a racorit se intinde uniform si smantana peste stratul de branza si se baga din nou la cuptor pentru vreo 10 minute. Dupa ce se scoate din cuptor, se da la frigider pana a doua zi (de preferat) sau pana se intareste stratul de branza - pentru nerabdatori :)

Pentru toppingul cu fructe de padure - eu am avut un mix de coacaze, mure, afine - se pun intr-o tigaie pe foc untul si zaharul. Cand s-a topit untul se adauga fructele si se tin pe foc mic - amestecand din cand in cand cu grija sa nu se striveasca - pana ne place consistenta obtinuta. Eu am scazut zeama lasata de fructe pana cand sosul a fost mai ingrosat, cam ca o dulceata.

Fructele de padure se adauga cand se serveste prajitura, pe feliile gata taiate. Deliciu!
Am restante: o promisiune facuta cuiva pentru o dedicatie in rosu si verde :) si o alta promisiune facuta altcuiva pentru ceva bun cu carnita :P

Chiar asa, daca mi-ar zice cineva sa devin vegetariana as zice ca mi-e imposibil, dar in ultimul timp n-am prea gatit nimic cu carne - in afara gratarelor de weekend. Sa fie vara, si caldura de vina?

9 comentarii:

  1. Cel mai bun cheesecake l-am mancat in Corfu!!
    De atunci tot caut gustul ala..si nu-l gasesc. :(

    RăspundeţiȘtergere
  2. Eu nici nu stiu daca l-am mancat pe cel mai bun, inca. De asta al meu am fost multumita dar neavand termen de comparatie .. nu se pune :P

    RăspundeţiȘtergere
  3. doar cu o crema merge? ca mi-e lene sa ma inham la doua :)))

    RăspundeţiȘtergere
  4. Carne!Carne! Carne!
    Si be). Zazuzo, lasa lenea, treci la creme!!
    Si..be.1). MTH-ule, carne, da?!:)))

    RăspundeţiȘtergere
  5. Auch! Tocmai cand voiam sa postez reteta de dovlecei umpluti cu urda! :)) Sa nu o pun? Pacatele mele, vinerea carne?? :)

    RăspundeţiȘtergere
  6. Bine, fie! Sa nu spui ca nu-s un bun crestin! :)))))))))))
    Baga dovleceii la inaintare, stiu ca o sa te revansezi.
    A propos.. am facut somonul. Demential!!! Sarut mana!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Nici ca mai pot spune, clar! :)
    Ma gandesc deja la revansa ca nici dovleceii nu i-am mai pus .. evenimentele de weekend s-au precipitat :) si deja sunt datoare rau ..
    Ma bucur ca somonul a fost bun!!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Well, nu datoare, doar in urma! :))

    RăspundeţiȘtergere