vineri, 16 martie 2012

Legume la gratar si o dedicatie in rosu si verde :)


Ingrediente (pentru 4 portii)

3 dovlecei medii
2 ardei grasi rosii
o legatura (mare) de patrunjel
3-4 linguri de ulei de masline extravirgin
4-5 catei de usturoi
sare


Am de foarte mult timp o restanta la capitolul dedicatii. Pentru prietena mea indragostita de cafea si de o tara calda si frumos colorata:) datorita careia citesc zilele astea cu febrilitate o carte frumoasa si senina ca o zi de vara la tara (nu stiu de ce mi-a venit comparatia asta in minte, o sa ma gandesc mai bine si va spun ...)

Cum spuneam, prietena mea mi-a spus odata - cand vorbeam pe blog despre culorile din farfurie :) - ca daca ar fi sa ii dedic o reteta atunci sa fie ceva in  rosu si verde. Intai mi s-a parut simplu si mi-am spus ca nu va trece mult si voi avea reteta potrivita pentru dedicatia asta. Dar timpul trecea si nimic de felul asta nu se lega in farfuria mea. Pana cand intr-o zi, poate cand faceam a suta mia oara legume la gratar am vazut in sfarsit ca dedicatia se afla in fata mea. Era perfecta. Nu numai ca avea rosu si verde dar era si una dintre piesele de rezistenta ale oricarei mese de vara pentru noi si prieteni. Este compania de nadejde a unui tzatziki onctuos dar si a unui ouzo plin de ifose si nu foarte iubit - fie vorba intre noi - in alte combinatii.

Legumele la gratar se pot face si pe gratarul cu carbuni - acum ca tot vine sezonul - dar la fel de bine si pe aragaz. Totul este sa iti rezervi putin timp si mai multa rabdare pentru ca odata ce te apuci de asta trebuie sa stai cuminte langa aragaz si sa intorci legumele de pe o parte pe celalata la timp, sa nu se faca scrum :)

Mod de preparare (varianta pe aragaz, dar oricum nu este diferita de cea pe gratarul cu carbuni)
  • Spalam dovleceii si ardeii grasi
  • Curatam (nu este musai) dovleceii de coaja - o suvita da, una ba - si ardeiul de cotor.
  • Taiem dovleceii in lung in felii subtiri de 3-4 mm
  • Taiem ardeiul in lung in fasii de 2-3 cm
  • Taiem usturoiul in felii subtiri
  • Tocam patrunjelul
  • Incingem bine un gratar de fonta pe flacara aragazului
  • Asezam pe gratar felii de dovlecel si ardei fara sa le suprapunem (puteti folosi doua gratare in paralel)
  • Le coacem pe fiecare parte si le scoatem intr-un vas
  • Pe masura ce punem in vas legumele facute le stropim cu ulei de masline extravirgin si le presaram cu sare, patrunjel tocat si felioare de usturoi
  • Procedam asa pana terminam de copt toate legumele.
Eu m-am oprit la combinatia de dovlecel cu ardei gras pentru ca imi place cel mai mult. Dar voi puteti foarte bine adauga vinete, rosii, ceapa si orice va trece prin minte.
 
 


Le servim alaturi de un sos de tzatziki proaspat si racoros si - pentru cine vrea sa isi aminteasca de vara din Grecia impreuna cu un paharut de ouzo bine racit ;)

Daca vreti ceva de post atunci o vinegreta cu ulei de masline, otet balsamic sare si usturoi se va imprieteni foarte bine cu legumele.

PS: am gasit in folderul cu drafturi si o poza cu tzatziki - asta ca sa va imaginati mai bine combinatia ;)



Si hai, acum si un paharel de mastica (amintire de la prietenii bulgari) nu o fi foc - pretty much cam tot un fel de ouzo (dupa umilul meu gust).




Sa aveti un weekend minunat si cald asa cum se anunta! :)

8 comentarii:

  1. Mulţumesc! Ce frumos arată. Ţi-am mai spus, nu ştiu de ce, dar mie combinaţia asta de roşu-verde îmi sugerează optimism. Pur şi simplu. Unde mai pui că e şi o reţetă sănătoasă şi gustoasă. Iar tzatziki-ul ăla... uite aşa mă inspir eu de la tine pentru weekend. :)

    Mă bucur că îţi place ce citeşti. :)
    Şi mă bucur că e soare, în sfârşit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate, este o combinatie optimista :) Si asa de mult m-am bucurat ca ti-am putut dedica reteta asta care se numara printre preferatele mele ..sper sa iti placa! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu mai bine un pahar cu vin alb rece? Arata bine (pacat ca nu are si carne) :D.
    Dedicatiile astea in culori sunt trae misto. Continuam, da?:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Vinul alb si rece merge si dupa paharelul de ouzo :D
    Merge si langa carne (mai ales gratar) de minune!
    Recunosc ca imi plac si mie dedicatiile - desi imi dau batai de cap pana le potrivesc .. sau poate tocmai de-aia ;)Continuam! Astept noi provocari :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce spui de roz, galben si alb? :D Sa te vedem...

    RăspundețiȘtergere
  6. Speachless :)) Acum mi-am mai revenit un pic, dar cand am vazut ce provocare mi-ai pregatit :D Bine, vad ca vreti sa ma apuc de facut torturi cu marzipane colorate. Sau nu?

    RăspundețiȘtergere
  7. Nuuuuuu, urasc marzipanul.Lasam dulciurile si ne concentram pe mancare.

    RăspundețiȘtergere